Podpora LCD displeje 2x16 s Arduino přes rozhraní I2C.
Arduino - LCD - I2C - Modul LM1602 založený na systému PCF8574 umožňuje připojení populárního LCD 2x16, 4x20 nebo 2x8 k libovolnému mikrokontroléru přes sběrnici I2C. Díky tomuto připojení namísto 6 linek (D4, D5, D6, D7, E, RS) použijeme pouze dvě. To ušetří cenné potenciální zákazníky Arduino Uno . Také nemusíme zapojovat potenciometr pro nastavení kontrastu, protože ten je již na desce. LM1602 nám dává kontrolu nad podsvícením displeje - můžeme jej kdykoli zapnout a vypnout pomocí příslušné funkce knihovny (LiquidCrystal I2C).
Pro tento projekt budete potřebovat:
- LCD displej s převodníkem I2C
- Modul Arduino (např. Verze Uno nebo Leonardo)
- Propojovací kabely typu female-male (např. 20 cm nebo 30 cm dlouhé )
- Vhodný kabel USB - pro připojení Arduina k počítači
Výše uvedenou knihovnu lze stáhnout z webových stránek: https://bitbucket.org/fmalpartida . Stažený soubor rozbalte a složku umístěte do adresáře LiquidCrystal Arduino libraries (libraries), který je ve výchozím nastavení ve složce Documents (výchozí cesta ve Windows 7 je C: / Users / username / Documents / Arduino / libraries).
Stažená knihovna má stejný název jako standardní knihovna zabudovaná do Arduina. Po instalaci v prostředí Arduino bude tedy viditelný pouze nový. Chcete-li se vrátit k výchozí verzi, měli byste v adresáři Documents / Arduino / libraries najít novou složku LiquidCrystal .
Po instalaci knihovny pomocí drátů připojte modul k Arduinu následujícím způsobem:
LCM1602 | Arduino Uno |
VCC | 5 V |
GND | GND |
SDA | A4 |
SCL | A5 |
Vložte následující kód do prostředí:
/ *
* LCM1602 & Arduino Uno
* VCC -> 5V
* GND - GND
* SCL -> A5
* SDA -> A4
* /
#include// standardní knihovna Arduino
#include// zahrnout staženou knihovnu I2C pro LCD
LiquidCrystal_I2C lcd (0x27, 2, 1, 0, 4, 5, 6, 7, 3, POZITIVNÍ); // Nastavte adresu čipu na 0x27
neplatné nastavení ()
{
lcd.begin (16.2); // Inicializace LCD 2x16
lcd.backlight (); // zapne zvýraznění
lcd.setCursor (0,0); // Umístěte kurzor na pozici 0,0 (první řádek, první sloupec)
lcd.print („Ahoj, svět!“);
zpoždění (500);
lcd.setCursor (0,1); // Umístěte kurzor na pozici 0,0 (druhý řádek, první sloupec)
lcd.print ("BOTLAND.com.pl");
}
neplatná smyčka ()
{
lcd.backlight (); // zapne zvýraznění
zpoždění (5 000);
lcd.noBacklight (); // vypne zvýraznění
zpoždění (5 000);
}
Poté nahrajeme kód na tabuli a na našem displeji se objeví následující text:
s přepínáním podsvícení každých 5 sekund.
Knihovny používáme podobným způsobem jako knihovny zabudované do prostředí Arduino
- lcd.setCursor (x, x) - nastaví kurzor na pozici uvedenou v závorkách
- lcd.print ("xxxxx") - zobrazí text xxxxx na obrazovce
- lcd.clear (); - vymaže obrazovku
- dodatečně
- lcd.backlight () - zapne podsvícení
- lcd.noBacklight () - vypne podsvícení